မဂၤလာပါခမ်ာ..ေရာက္လာၾကေသာ လာဖတ္သူအားလံုးကို ႀကိဳဆိုပါတယ္ခင္မ်ာ။ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

Sunday, March 4, 2012

ျမန္မာျပည္ေလေၾကာင္းတိုက္ပြဲ (ဦးလွ၀င္း (ေလသူရဲတစ္ဦး))



ကၽြန္ေတာ္သည္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရံုး (ေလ)တြင္ စစ္ဦးစီးမွဴး (တတိယတန္း) သုေတသနအျဖစ္ အမႈထမ္းရစဥ္ ထိုစဥ္က တပ္မေတာ္(ေလတပ္) သမိုင္းျပဳစုေရးေကာ္မတီ၏ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္လည္း ပူးတြဲတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရပါသည္။



ဗမာ့တပ္မေတာ္ (ေလတပ္) သမိုင္းျပဳစုေရးအတြက္ သမိုင္း၀င္အခ်က္အလက္ မွတ္တမ္း အေျမာက္အမ်ားကို ေလ့လာခြင့္ရခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြင္းမွ ပထမဆံုး ေလယာဥ္ေမာင္းတက္ခဲ့သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ၁၉၄၀ ခု၊ စက္တင္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ အဂၤလိပ္ အစိုးရ အေရးေပၚ တည္ေထာင္ေပးခဲ့ေသာ (B,V.A,F) ေခၚ ျမန္မာ့ အေပ်ာ္တမ္းေလတပ္၏ ပထမဆံုး မဂၤလာဒံု၌ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ အမွတ္(၁) ေလယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းကို တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ပုဂိၢဳလ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။



ေအာက္ပါ အျဖစ္အပ်က္မ်ားမွာ ယင္း ပထမဆံုးေလယာဥ္ေမာင္ သင္တန္းတက္ခဲ့သည့္ ျမန္မာေလသူရဲတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဗိုလ္လွရီကို ဇာတ္ေကာင္ျပဳ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္း၀န္ၾကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ (Wing of the Phoenix) သမိုင္း၀င္ ေလေၾကာင္းမွတ္တမ္းမ်ားအေပၚ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႔ျပီး ေရးသားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



ဤဇာတ္လမ္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံတစ္စင္း၏ ညဘက္တိုက္ပြဲ၀င္ရာ၌ ေလေၾကာင္းလမ္းျပတစ္ဦး၏ ပါ၀င္ပံုကို ျမင္သာေအာင္ တင္ျပထားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ေလေၾကာင္းပညာ တတ္သိခ်င္စိတ္ ပြားေရးအတြက္သာျဖစ္၏။ သမိုင္းမွတ္တမ္းမဟုတ္ပါ။



ေလသူရဲ ဗိုလ္လွရီ၏ ဘ၀မွတ္တမ္းမ်ားကို ေလ့လာခ်က္အရ ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ဒုတိကမၻာစစ္ၾကီးအတြင္း ကမၻာေက်ာ္ (The Battle of Britain) ေခၚ ျဗိတန္ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲၾကီး၌ ဘုရင့္ေလတပ္မေတာ္ (R.A.F) ႏွင့္ တြဲဖက္၍ ေလေၾကာင္းတိုက္ပြဲမ်ား ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲခဲ့ဖူးျပီး ဒုတိယကမၻာစစ္ မျပီးမီ ေလေၾကာင္းတိုက္ပြဲတစ္ခု၌ ေလယာဥ္ပ်က္က် ေသဆံုးသြားခဲ့သည္ဟု သိရပါသည္။



ဦးလွ၀င္း (ေလသူရဲတစ္ဦး)







“ဗိုလ္လွရီလား”

“ဟုတ္ကဲ့”

“ကၽြန္တာ္ စခန္းတပ္ေရးအရာရွိပါ။ ခင္ဗ်ားေျပာင္းေရႊ႕မိန္႔ ေၾကးနန္း ခုပဲ ေရာက္လာတယ္”

“ဟုတ္လား၊ ဘယ္လိုလဲ”

“ဒမ္ဒမ္ေလတပ္စခန္းက အမွတ္ ၆၀၇၊ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္အုပ္ကို”

“ဟုတ္ရဲ႕လားဗ်၊ က်ဳပ္နဲ႔ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္အုပ္စုက ဘာဆိုင္လို႔လဲ”

“မသိဘူး။ အမိန္႔ေၾကးနန္းက ဒီအတိုင္းေရာက္ေနတယ္။ ေနာက္ျပီး အထူးအေရးၾကီးလို႔ ေလ့က်င့္ေရး ေလယာဥ္ပ်ံတစ္စင္းနဲ႔ ခင္ဗ်ားကို မနက္ျဖန္မနက္ အေရာက္ပို႔ရမယ္တဲ့။ အဲဒါ ခင္ဗ်ား အဆင္သင့္ျပင္ထား။ မနက္ဖန္မနက္ ၆ နာရီခြြဲမွာ ေလယာဥ္ပ်ံထြက္မယ္။ ၆ နာရီမွာ ခင္ဗ်ားကို ၾကိဳဖို႔ ကားလႊတ္လိုက္မယ္။ ရွင္းတယ္ေနာ္”

“ဟုတ္ကဲ့… ဟုတ္ကဲ့”

တစ္ဖက္မွ ဖုန္းခ်သြားေလျပီ။



ဗိုလ္လွရီသည္ တယ္လီဖုန္းကို လက္တစ္ဖက္ႏွင့္ကိုင္ရင္း ျပန္မခ်ႏိုင္ေသးဘဲ အေ၀းကို ေငးၾကည့္ေနသည္။



အခ်ိန္မွာ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္၊ ေမလအတြင္း ျဖစ္၏။



သူသည္ ၁၉၄၀ ခုႏွစ္၊ အာရွတိုက္သို႔ စစ္မီးကူးလုဆဲ အခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အဂၤလိပ္တို႔ အေရးေပၚဖြဲ႕စည္းေသာ ဘီ၊ဗြီ၊ေအ၊အက္ ေခၚ အေပ်ာ္တမ္း ျမန္မာေလတပ္မေတာ္တြင္ ေလသူရဲအျဖစ္ ျမန္မာလူမ်ိဳးထဲမွ ပထမဆံုး ၀င္ေရာက္ခဲ့သူတစ္ဦး ျဖစ္၏။



ထိုစဥ္က သူ တက္ေရာက္ေသာ သင္တန္းကို အဂၤလိပ္ေလယာဥ္ေမာင္းနည္းျပဆရာမ်ားက (တိုက္ဂါးေမာက္)ေခၚ အေတာင္ႏွစ္ထပ္ အေမာင္းသင္ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ားျဖင့္ သင္တန္းစေပးခဲ့ပါသည္။



သင္တန္းေပးခဲ့ေသာ ေနရာမွာ မဂၤလာဒံု ေလယာဥ္ကြင္းတြင္ ျဖစ္၏။



သို႔ေသာ္ မဂၤလာဒံု ေလယာဥ္ကြင္းဟု ဆိုရာတြင္ ယခု ေလယာဥ္ကြင္းမဟုတ္၊ (ပီအက္ပီ) သံျပားမ်ားျဖင့္ ခင္းထားသည့္ ကြင္းေဟာင္းျဖစ္၏။



ဗိုလ္လွရီ တက္ေရာက္ေသာ သင္တန္းမ်ာ အေျခခံသင္တန္းကိုသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ေပးျပီး တန္းျမင့္ ေလယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းကို နယူးဇီလန္ကၽြန္းတြင္ တက္ေရာက္ရ၏။



သူ တက္ေရာက္ေသာ သင္တန္းမွာ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ အစပိုင္းေလာက္တြင္မွ ျပီးဆံုး၏။



ဗိုလ္လွရီသည္ သင္တန္းျပီးခ်ိန္၌ ျမန္မာႏိုင္ငံသုိ႔ မျပန္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ သူ စတင္၀င္ေရာက္ အမႈထမ္းခဲ့ေသာ ဘီဗြီေအအက္ဖ္ေခၚ ျမန္မာ့အေပ်ာ္တမ္း ေလတပ္မွာလည္း ဂ်ပန္တို႔ ထိုးစစ္ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မရွိေတာ့။



အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ အျပီးအပိုင္ ေျပာင္းခဲ့ရေလျပီ။



ဗိုလ္လွရီ သူ႔တပ္ဖြဲ႕ရွိရာ အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ရန္မွာလည္း ထိုစဥ္က အိႏိၵယသမုဒၵရာကို ဂ်ပန္ေရတပ္က စိုးမိုးေနျပီျဖစ္၍ သူ႔ခမ်ာ မျပန္ႏိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး အဂၤလိပ္အစိုးရ၏ စီစဥ္ေပးခ်က္အရ ဘုရင့္ေလတပ္မွ ရဲေဘာ္မ်ားႏွင့္အတူ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုဘက္မွ လွည့္၍ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသို႔ လိုက္ပါသြားရ၏။



အဂၤလန္ႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ေသာအခါ၌လည္း သူသည္ တစ္လျပည့္ေအာင္ မေနရပါ။



သူႏွင့္အတူ ျမန္မာ့အေပ်ာ္တမ္း ေလတပ္မေတာ္မွ ပါလာၾကသည့္ ေလသူရဲ ၇ ဦးတြင္ ၆ ဦးမွာ ဥေရာပစစ္မ်က္ႏွာတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရျပီး သူတစ္ဦးတည္းသာ အာရွစစ္မ်က္ႏွာတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္အတြက္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ (အင္ဖား)ျမိဳ႕ (မရမ္းမီး) ေလတပ္စခန္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ရျပန္သည္။



(အင္ဖား) မရမ္းမီး ေလတပ္စခန္းမ်ာ တိုက္ေလတပ္စခန္းျဖစ္၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္လည္း မေ၀းလွ။



အိႏၵိယျမန္မာ နယ္စပ္ႏွင့္ မိုင္ ၇၀ သာ ေ၀းေပသည္။ ဗိုလ္လွရီ ထိုစခန္းတြင္ အဓိက ထမ္းေဆာင္ရသည့္ တာ၀န္မွာ ဂ်ပန္တို႔၏ ထိုးစစ္ျမားဦးျဖစ္ေသာ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရးပင္ျဖစ္၏။



သူသည္ ယခု (မရမ္းမီး) ေလတပ္စခန္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့သည့္မွာ ၄ လပင္ မျပည့္ေသးပါ။



ထို ေလးလအတြင္း ဂ်ပန္(ဇီးရိုး)တိုက္ေလယာဥ္ပ်ံ ႏွစ္စီး ပစ္ခ်ႏိုင္ခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း မရမ္းမီးေလတပ္စခန္းရွိ ျဗိတိသွ် ဘုရင့္ေလတပ္မေတာ္ႏွင့္ အိႏၵိယေလတပ္မေတာ္မွ ေလသူရဲမ်ားအလယ္တြင္ သူ႔ဂုဏ္မွာ မညွိဳးလွပါ။ ေအာင္ျမင္ေသာ တိုက္ေလသူရဲအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခံထားရသူျဖစ္၏။



ယခု ဘာေၾကာင့္ဟူ၍ မေတြးဆတတ္။



(ဒမ္ဒမ္)ေလတပ္စခန္း အမွတ္ (၆၀၇) ဗံုးၾကဲေလယာဥ္အုပ္ကို ေျပာင္းရမည္တဲ့။



သူသည္ ဗံုးၾကဲေလသူရဲ အလုပ္ကို ၀ါသနာမပါပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အဓိက အားထားတိုက္ရေသာ တိုက္ေလသူရဲအလုပ္ကိုသာ ၀ါသနာပါသူျဖစ္၏။ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ေမာင္းရမည္မွာ ခရီးသည္ေလယာဥ္ပံ် ေမာင္းရသကဲ့သို႔ပင္ သူ ျငီးေငြ႕လွ၏။



သို႔ေသာ္ စစ္သားဘ၀မို႔ အမိန္႔ကို သူမလြန္ဆန္ႏိုင္။ အမိန္႔ထုတ္ထားသည့္အတိုင္း အမွတ္ (၆၀၇) ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံအုပ္ကို မနက္ျဖန္ သူ ေျပာင္းရေတာ့မည္ ျဖစ္၏။



အခ်ိန္မွာ ည ၈ နာရီ ထိုးလုေပျပီ။

သူ အိႏၵိယ ျမန္မာ နယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္ ေလေၾကာင္းကင္းလွည့္၍ သူ စခန္းျပန္ေရာက္သည္မွာ တစ္နာရီပင္ မျပည့္ေသးပါ။

+++



အိႏၵိယစံေတာ္ခ်ိန္ မနက္ ၇ နာရီ။

ဗိုလ္လွရီ (မရမ္းမီး)ေလတပ္စခန္းမွ ထြက္လာခဲ့သည္မွာ မိနစ္ ၂၀ ခန္႔ ရွိသြားေလျပီ။



သူ႔ကို (ဒမ္ဒမ္) ေလတပ္စခန္းသို႔ လိုက္ပို႔သည့္ ေလယာဥ္ပ်ံမွာ (ဟာဗတ္)ေခၚ အေမာင္းသင္ ေလယာဥ္ပ်ံငယ္ေလး ျဖစ္၏။ ခရီးသည္ဟူ၍ သူ တစ္ဦးတည္းသာ လိုက္ပါ၍ ရေပသည္။

“လက္ဖတင္နယ္… ခင္ဗ်ား အာရွတိုက္သားပဲ မဟုတ္လား”

“ဟုတ္တယ္”

“ကၽြန္ေတာ့္နာမည္က (ဒါဂလက္)ပါ။ ၾသစေၾတးလီးယား လူမ်ိဳး။ ခင္ဗ်ားနာမည္က”

“လွရီ”

“ခင္ဗ်ား အိႏၵိယလူမ်ိဳးနဲ႔လဲ မတူဘူး”

“ဟုတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အိႏၵိယသားမဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာပါ”

“ျမန္မာ…။ ကၽြန္ေတာ္ အာေအအက္(ဖ္)ထဲမွာ ခင္ဗ်ားတစ္ေယာက္ပဲ ျမင္ဖူးေသးတယ္”

“ကၽြန္ေတာ္ (အာ၊ေအ၊အက္ဖ္)က မဟုတ္ဘူး။ ဘီဗြီေအအက္(ဖ္)ကပါ။ ဒါေပမယ့္ မထူးပါဘူး။ က်ဳပ္တို႔ ဘီဗြီေအအက္(ဖ္)လဲ အဂၤလိပ္အစိုးရက ဖြဲ႕ေပးထားတဲ့ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ခံ ေလတပ္ဖြဲ႕တစ္ခုပါပဲ”



ဗိုလ္လွရီေဘး ဘယ္ဘက္ေလသူရဲထိုင္ခံုတြင္ ထိုင္၍ ေလယာဥ္ပ်ံကို ဂရုတစိုက္ေမာင္းေနေသာ ဒုဗိုလ္အဆင့္ရွိ ေလသူရဲေလးမွာ ပ်င္းေနဟန္ရွိ၏။ ဗိုလ္လွရီကို စကားရွာျပီး ေမးခြန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးထုတ္ေနသည္။



ဗိုလ္လွရီကမူ သူႏွင့္ စကားမေျပာလိုလွ။

သူ႔ကို ရုတ္တရက္ အမွတ္ ၆၀၇ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္အုပ္စုသုိ႔ အေျပာင္းခံလိုက္ရသည္ကို ဘ၀င္မက်ႏိုင္ဘဲ ရွိ၏။ ရင္ထဲတြင္လည္း အေတြးမ်ိဳးစံုႏွင့္။



“ခင္ဗ်ား (အင္ဖား)ကို ေရာက္ေနတာ ၾကာျပီလား”

“မၾကာေသးဘူး။ ေလးလပဲ ရွိေသးတယ္”

“ဟင္… ေလးလထဲ တိုက္ေလယာဥ္အုပ္မွာထားျပီး ဗံုးၾကဲေလယာဥ္အုပ္ကို ေျပာင္းရတယ္”

“ဟုတ္တယ္”

“ဘာေၾကာင့္လဲဗ်”

“မသိဘူး”

“ခက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ေလယာဥ္ေမာင္းသင္ေက်ာင္းက သင္တန္းျပီးေနတာ ေျခာက္လေက်ာ္ေနျပီ။ တိုက္ေလယာဥ္ပ်ံကို လႊတ္မလိုလို၊ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္အုပ္ကိုပဲ ေျပာင္းထားမလိုလိုနဲ႔ ခု အိႏၵိယ စစ္မ်က္ႏွာမွာ မအူမလယ္နဲ႔ ေနရတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားျပီ။ လုပ္ေနရတဲ့အလုပ္ကေတာ့ ခု ေလယာဥ္ပ်ံငယ္ကေလးကို ေမာင္းျပီး (တက္ဆီ)ဒရိုင္ဘာ အလုုပ္ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ပ်င္းတယ္ဗ်ာ။ အင္း… ဒါေပမယ့္ အမွတ္ ၆၀၇ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္အုပ္ကို ေျပာင္းလာၾကတဲ့ ေလသူရဲေတြက အမ်ားၾကီးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္လိုက္ပို႔ေပးရတာပဲ ခင္ဗ်ားပါနဲ႔ဆိုရင္ အိႏၵိယစစ္မ်က္ႏွာမွာ ငါးေယာက္ ရွိသြားျပီ”



ဗိုလ္လွရီ၏ စိတ္တြင္ ရုတ္တရက္ ေတြေ၀၍သြား၏။ ေလယာဥ္မွဴး ဒု-ဗိုလ္ေလး၏ စကားကိုလည္း စိတ္၀င္စား၍လာ၏။



“ဘာေၾကာင့္ ေျပာင္းလာၾကတယ္ဆိုတာ မသိဘူးလား”



“မသိဘူး။ ေနာက္ေလယာဥ္ပ်ံသစ္ေတြကလဲ တဖြဲဖြဲေရာက္ေနတယ္။ စက္ေလးလံုးတပ္ (လင္ကတ္စတာ)လို ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံၾကီးေတြသာ မဟုတ္ဘူး။ (၀ဲလင္တန္း)လို ဒီေန႔ သင္တန္းေက်ာင္းသံုး ေလယာဥ္ပ်ံအိုၾကီးေတြလည္း ေရာက္ေနတယ္”



ထိုအခ်ိန္၌ ဗိုလ္လွရီလိုက္ပါလာေသာ (ဟာဗတ္)ေလယာဥ္ပ်ံေလးမွာ (ဆင္းက်န္း)ျမိဳ႔ေလးကို ေက်ာ္ခဲ့ေလျပီ။ ေနာက္မိနစ္ပိုင္းအတြင္း (ဒမ္ဒမ္) ေလတပ္စခနး္ကို ေရာက္ေပေတာ့မည္။



(ဒမ္ဒမ္)ေလတပ္စခန္းမွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ (ကာလကတၱား)ျမိဳ႕အနီးတြင္ရွိ ေလတပ္စခန္းျဖစ္၏။

ဗိုလ္လွရီ၏ ရင္ထဲတြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြးေနသည္။



ေလသူရဲေတြ တစ္ေယာက္ျပီးတစ္ေယာက္ ေျပာင္းလာေနတယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံသစ္ေတြ တဖြဲဖြဲ ေရာက္ေနတယ္။



+++



“ဗိုလ္မွဴး… ကၽြန္ေတာ္ လက္ဖတင္နင္ လွရီပါ”

“ေၾသာ္… ထိုင္ ထိုင္၊ ေမာင္ရင့္ကို ေမွ်ာ္ေနတာ”



အခ်ိန္မွာ နံနက္ ၉ နာရီခန္႔ ရွိေလျပီ။ ဗိုလ္လွရီသည္ (ဒမ္ဒမ္) ေလတပ္စခန္းသို႔ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပင္ အမွတ္ ၆၀၇ ေလတပ္အုပ္မွဴးသို႔ သတင္းပို႔လိုက္၏။



“ေမာင္ရင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးေနာ္”

“ဟုတ္တယ္…”

“ရန္ကုန္သားလား”

“မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ ပညာသင္ဖူးပါတယ္။ ေလယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းလဲ ရန္ကုန္အနီးမွာပဲ တက္ခဲ့တယ္”



“ရန္ကုန္ျမိဳ႕အေနအထား အားလံုး သိမွာေပါ့”

“သိပါတယ္”



“ေမာင္ရင္… ဗံုးၾကဲ ေလယာဥ္ပ်ံအလုပ္ ၀ါသနာပါလား”

“မပါဘူး။ ဒီေလယာဥ္ပ်ံလဲ မေမာင္းခ်င္ဘူး”



ဗိုလ္လွရီသည္ အားမနာတမ္းပင္ သူ႔ရင္ထဲရွသည့္ဆႏၵကို ဘြင္းဘြင္းပင္ ေျပာခ်လိုက္၏။



အုပ္မွဴးမွာ သူ႔စကားေၾကာင့္ အနည္းငယ္မွ် မ်က္ႏွာမပ်က္သြားပါ။



“ေအး… မေမာင္းရပါဘူး။ ေမာင္ရင့္ကို ေလေၾကာင္းလမ္းျပအျဖစ္ သံုးမလို႔”



“ဘာ… ေလေၾကာင္းလမ္းျပ။ ကၽြန္ေတာ္က ေလသူရဲပဲ”



“ဟုတ္တယ္။ ေမာင္ရင့္ကို ယာယီေလေၾကာင္းလမ္းျပ လုပ္ခို္င္းမလို႔။ ဒီစခန္းကို ေရာက္ေနတဲ့ ေလသူရဲေတြ ဘယ္သူမွ သူတို႔ဘယ္လိုစစ္ဆင္ေရးမ်ိဳးကို ထမ္းေဆာင္ရမယ္ဆိုတာ မသိၾကေသးဘူး။ ထိပ္တန္းလွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ ထုတ္ထားတယ္။ တို႔ ရန္ကုန္ကို ေလယာဥ္ပ်ံေတြ အုပ္လုိက္သြားျပီး ဗံုးၾကဲမယ္။ ခု ျဗိတိသွ် တပ္မေတာ္တစ္ခုလံုး ျမန္မာႏိုင္ငံက လံုး၀ဆုတ္ခဲ့ရျပီ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ က်န္ေနတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ စိတ္ဓာတ္တက္ဖို႔ဟာ ျဗိတိသွ် တပ္မေတာ္ရဲ႕ အစြမ္းဟာ ဘယ္ေလာက္ထက္တယ္ဆိုတာကို မျပတ္ ျပေနဖို႔ အေရးၾကီးတယ္။ ခုအခ်ိန္မွာ တို႔ျပႏိုင္မွာက ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္အထိ ရန္သူ႔ပိုင္နက္ေတြကို ထိုးေဖာက္ျပီး ေလယာဥ္ေတြ အုပ္လိုက္နဲ႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ ဗံုးၾကဲျပဖို႔ပဲ။ ဒီစစ္ဆင္ေရးဟာ သိပ္မၾကာဘူး။ ႏွစ္ပတ္ပဲ ၾကာမယ္။ ဒီစစ္ဆင္ေရး ေအာင္ျမင္ျပီးသြားတာနဲ႔ ေမာင္ရင့္ကို တိုက္ေလယာဥ္စခန္းတစ္ခုကို ျပန္ပို႔ေပးမယ္။ “မရမ္းမီး”ေလတပ္စခန္းက ပို႔ထားတဲ့ ေမာင္ရင့္ ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္းေတြကို ဖတ္ၾကည့္ျပီးျပီ။ တိုက္ေလယာဥ္ေမာင္း ေလသူရဲအေနနဲ႔ အလားအလာေကာင္းေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ ေမာင္ရင္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံရဲ႕ ေလေၾကာင္းလမ္းျပနည္းေတြ သင္ဖူးသလား”



“မသင္ဖူးဘူး။ တိုက္ေလယာဥ္ ပ်ံနည္းပဲ သိတယ္။”



“သိပ္ေတာ့မထူးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တို႔က ပိုျပီး အႏုစိတ္ရတယ္။ မင္းတို႔ တိုက္ေလယာဥ္ပ်ံေတြ ဘယ္တုန္းကမွ မသြားတဲ့ ခရီးအေ၀းၾကီးမ်ိဳး ရန္သူ႔ပိုင္နက္ နယ္ေျမထဲ ညဘက္ထိုးေဖာက္ရမွာဆိုေတာ့ ေျမျပင္အေနအထားေတြက အျမဲစိမ္းေနမယ္။ မင္းတို႔ ဘယ္တုန္းကမွ မသံုးတဲ့ ၾကယ္ေတြ နကၡတ္ေတြ ေရဒီယို လမး္ညႊန္ကိရိယာေတြ သံုးျပီး ကိုယ့္ေလယာဥ္ပ်ံ ေရာက္ေနတဲ့ တည္ေနရာကို အျမဲ သိေနဖို႔ လိုတယ္။ ဒါေတြက မင္းလဲ အေျခခံေတြ ေလယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းေက်ာင္းတုန္းက အားလံုးသိထားျပီးသားပါ။ မင္း ေလ့က်င့္ဖို႔ (၂)ပတ္ အခ်ိန္ရမယ္။ မင္း အဓိက ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ တာ၀န္က ပစ္မွတ္ကို တို႔ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံေတြ ဗံုးခ်တဲ့အခါမွာ မမွားဖို႔ပဲ။ ဒီေတာ့ မင္းဟာ ဗံုးၾကဲမယ့္ေန႔မွာ ေရွ႕ဆံုးေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ လိုက္သြားျပီး ပစ္မွတ္ေတြအေပၚမွာ အခ်က္ျပ မီးက်ည္ေတြ ခ်ေပးရမယ္။ မင္း ခ်မယ့္ မီးက်ည္ အခ်လြဲသြားတာနဲ႔ ေနရာလြဲျပီပဲ။ မင္းတာ၀န္ဟာ ဒီစစ္ဆင္ေရးမွာ အင္မတန္အေရးၾကီးတယ္။ ဘယ္လိုပစ္မွတ္ေတြကို တို႔ ခ်မယ္ဆိုတာကေတာ့ ေနာက္မွ အေသးစိတ္ ေျပာမယ္။ မင္း ခုထိရွင္းတယ္ မဟုတ္လား”



“ဟုတ္ကဲ့ ဗိုလ္မွဴး”



အခ်ိန္မွာ နံနက္ ၁၀ နာရီ ထိုးလုေပျပီ။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ စက္ေလးလံုးတပ္ (လင္ကတ္စတာ)ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံၾကီးမ်ား ေလယာဥ္ကြင္းမွ တက္သည့္ စက္သံေၾကာင့္ ဗိုလ္လွရီေရာက္ေနေသာ ရံုးခန္းမွာ နားကြဲမတတ္ ဆူညံလ်က္ရွိ၏။



+++



ေလယာဥ္မွဴး (ဖရက္)၏ စက္ႏိႈးလိုက္သည့္အတြက္ ေလယာဥ္ပ်ံတစ္စီးလံုးမွာ တုန္ခါ၍သြား၏။



ဗိုလ္လွရီသည္ ေလေၾကာင္းလမ္းျပထိုင္ခံုတြင္ တည္ျငိမ္စြာထိုင္ျပီး ယေန႔ည ေလတပ္ထိုးေဖာက္ရမည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ Astrograph ေခၚ ေကာင္းကင္ၾကယ္နကၡတ္မ်ား၏ တည္ေနရာျပေျမပံုကို စစ္ေဆးၾကည့္လိုက္၏။



“ဗိုလ္ၾကီးလွရီ… ကၽြန္ေတာ္တို႔ စတက္ရမယ့္အခ်ိန္ဟာ ဘယ္အခ်ိန္လဲ”



ေရဒီယိုလိႈင္းမွ ေရွ႕က ေလယာဥ္မွဴး(ဖရက္)က လွမ္းေမးလိုက္သံ ျဖစ္၏။



ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံမ်ားတြင္ အတြင္းေျပာႏိုင္ေသာ ေရဒီယိုလိႈင္းႏွင့္ အျပင္ေျပာႏိုင္ေသာ ေရဒီယိုလိႈင္းဟူ၍ ေလလိႈင္းႏွစ္ခု ရွိပါသည္။ အတြင္းလိႈင္းမွာ ေလယာဥ္ပ်ံတြင္ လိုက္ပါလာေသာ ေလယာဥ္သားခ်င္း ဆက္သြယ္ရန္ျဖစ္ျပီး အျပင္လိႈင္းမွာ ေလယာဥ္ပ်ံတစ္စီးႏွင့္တစ္စီး၊ ေလယာဥ္ပ်ံႏွင့္ ေလေၾကာင္းထိန္း ေမွ်ာ္စင္မ်ား ဆက္သြယ္ရန္ျဖစ္၏။



ယေန႔ည ဗိုလ္လွရီ လိုက္ပါရမည့္ ေလယာဥ္ပ်ံမွာ (M.K.I. Wellington) ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံၾကီး ျဖစ္၏။



“ေနာက္ေလးမိနစ္လိုေသးတယ္ ဗိုလ္ၾကီး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စထြက္ရမယ့္ အိမ္ေျမွာင္ညႊန္းက တစ္ေလးသုည”



“ဟုတ္ကဲ့ ေက်းဇူးပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ကင္းထိပ္ကို စတက္ေတာ့မယ္”



၀ဲလင္တန္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ၾကီးသည္ ကြင္းထိပ္သို႔ တအိအိႏွင့္ ဘီးလွိမ့္၍ ထြက္လာခဲ့၏။



ဗိုလ္လွရီသည္ ေလေၾကာင္းလမ္းျပထိုင္ခံုမွ ေလယာဥ္ပ်ံအလယ္ပိုင္း အမိုးေပၚရွိ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ (Astrodome) ေခၚ “ၾကယ္ၾကည့္ေပါင္းေခ်ာင္”သို႔ ထေလွ်ာက္သြား၏။ ဤေလယာဥ္ပ်ံၾကီးျဖင့္ ညဘက္ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္မွာ နာရီေပါင္း ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေပျပီ။



ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံၾကီး၏ အတြင္းပိုင္း အေနအထားအားလံုးမွာ သူ႔အတြက္ စိမ္းမေနေတာ့။



ေမွာင္ထဲ၌ပင္ လိုရာအခန္းသို႔ မ်က္ကန္း သူေရႊ႕သြားႏိုင္ေပျပီ။



ၾကယ္ၾကည့္ေပါင္းေခ်ာင္မွ သူလွမ္းၾကည့္လိုက္လွ်င္ ေလယာဥ္ကြင္းေဘးရွိ ေလယာဥ္ရံုမ်ား၊ အေဆာက္အဦျမင့္မ်ားေပၚမွ အတားအဆီးရွိေၾကာင္း သတိေပးအခ်က္ျပ မီးနီေလးမ်ားကို သူ ေတာက္ပစြာ ျမင္ေနရ၏။



ေလယာဥ္ပ်ံထိန္း ေမွ်ာ္စင္ထိပ္တြင္မူ မီးသတ္ကားႏွစ္စီးႏွင့္ သူနာတင္ကားတစ္စီး အသင့္ ရပ္ထား၏။ ထိုကားမ်ားႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း ေျမျပင္ေလတိုက္ရာ အရပ္ျပ အဂၤလိပ္စာသံုး (တီ)အမွတ္အသားမွာလည္း မီးလံုးေလးမ်ား ထြန္းျပထားသျဖင့္ ညအေမွာင္ထုတြင္ ေတာက္ပလ်က္ရွိ၏။



ေလယာဥ္ကြင္းထိပ္သို႔ ေရာက္ေလျပီ။



ေလယာဥ္မွဴး (ဖရက္)သည္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံၾကီးကို ေျပးလမ္းထိပ္တြင္ တာစူလိုက္၏။



“ေလယာဥ္ပ်ံ စတက္မယ္”



(ဖရက္)က ဗိုလ္လွရီတို႔ ေလယာဥ္သားအားလံုးကို လွမ္းသတိေပးလိုက္၏။



ေလယာဥ္ပ်ံၾကီး စထြက္ေလျပီ။



၀ဲလင္တန္ေလယာဥ္ပ်ံၾကီး၏ စက္သံမွာ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွေအာင္ ျမည္ဟည္းလွ၏။ ဗိုလ္လွရီေမာင္းေနက် (စပစ္ဖားရား)တိုက္ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား၏ စက္သံျဖင့္ မည္သို႔မွ ယွဥ္မရ။



စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း ေလထဲေရာက္ခဲ့ေလျပီ။



“အိမ္ေျမွာင္ညႊန္း တစ္ေလးသုည ဦးတည္ျပီ”



ေလယာဥ္မွဴး(ဖရက္)က ဗိုလ္လွရီကို လွမ္းသတင္းပို႔လိုက္၏။



ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံေမာင္းရသည့္အလုပ္မွာ မလြယ္ပါ။ လြယ္မလိုႏွင့္ အလြန္ဇယားရႈပ္ေသာ အလုပ္ျဖစ္၏။



ၾကည့္ပါ။



ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံမ်ား သံုး၍ စစ္ဆင္ေရးတစ္ခု လုပ္ေတာ့မည္ဟုဆိုလွ်င္ ျပင္ဆင္ရသည္မွာ တိုက္ေလယာဥ္ပ်ံမ်ားတြင္ လုုပ္ရသည့္အလုပ္ႏွင့္ ဆယ္ဆမွ် မ်ား၏။



ပထမဆံုး ေလယာဥ္သားမ်ား စုရသည္။



ေလယာဥ္ပ်ံတက္မည့္အခ်ိန္၊ အသံုးျပဳရမည့္အခ်က္ျပစနစ္၊ ပစ္မွတ္၊ သြားလမ္း၊ ေလေၾကာင္းဓာတ္ပံု၊ ရန္သူ႔သတင္း၊ ရန္သူ႔တိုက္ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား အႏၲရာယ္၊ ရန္သူ႔ေလယာဥ္ပ်ံပစ္ အေျမာက္မ်ား တည္ေနရာ၊ ထိုေန႔ ရာသီဥတုခန္႔မွန္းခ်က္၊ ေရဒီယိုလိႈင္း၊ အသံုးျပဳမည့္ဗံုး။



အို… ျပႆနာမ်ိဳးစံုကို စုရမည္။ ရွင္းျပရသည္။



ဗိုလ္လွရီသည္ ထိုအလုပ္မ်ိဳးကို ေတြးေတြးျပီး ေခါင္းရႈပ္လွ၏။



သူတို႔ တိုက္ေလယာဥ္အုပ္တြင္မူ “ေဟ့… လာျပီ။ တက္” ဟု ဆိုလွ်င္ စက္ဆရာရဲေဘာ္တို႔ အသင့္ စက္ႏႈိးထားေသာ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚ ေျပးတက္ျပီး စစ္ဆင္ေရးမွဴး၏ ေလဒီယိုလိႈင္းမွ ညႊန္ၾကားခ်က္ေပးသည့္အတိုင္း ရန္သူ႔ေလယာဥ္ပ်ံရွိရာကို အေျပးလိုက္သြားျပီး တိုက္ပြဲ၀င္ရန္သာ ရွိ၏။



ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ေမာင္း ေလသူရဲတို႔ လုပ္ရသည့္အလုပ္လို ဘာမွ်မရႈပ္။



ဗိုလ္လွရီ၏ အသက္မွာ ၂၄ ႏွစ္ပင္ မျပည့္ေသးပါ။



ေလယာဥ္ေမာင္းသက္မွာလည္း ၂ ႏွစ္ပင္ မျပည့္ေသး။ သူ႔ပံုသ႑ာန္မွာ အသားညိဳညိဳ၊ ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္၊ အရပ္မွာ ၅ ေပ ၁၀ လက္မခန္႔ ရွိမည္ျဖစ္၏။ သူ႔မ်က္ႏွာေပါက္မွာ အရုပ္မဆိုးေသာ္လည္း ေခ်ာသည္ဟုလည္း မဆိုသာ။



အထူးသျဖင့္ နဖူးေအာက္နားတြင္ ထူနက္ေနေသာ မ်က္ခံုးနက္ၾကီးမ်ားမွာ သူ႔မ်က္ႏွာတြင္ အေပၚလြင္ဆံုး အမွတ္အသားမ်ားပင္ ျဖစ္၏။



ဗိုလ္လွရီသည္ ေလေၾကာင္းလမ္းျပထိုင္ခံုသို႔ ျပန္လည္ေလွ်ာက္လာခဲ့၏။ စိတ္ထဲတြင္လည္း “ငါ ဒီည မေၾကာင္ပါေစနဲ႔။ တစ္ခုခု မွားမလုပ္မိပါေစနဲ႔”ဟု က်ိတ္၍ ဆုေတာင္းလိုက္မိ၏။



မွန္သည္။



သူ ဆုမေတာင္း၍လည္း မျဖစ္။



ယေန႔ည ဗံုးၾကဲမည့္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေပၚရွိ ပစ္မွတ္မ်ားမွာ လူေနစည္ကားသည့္ ရပ္ကြက္မ်ားႏွင့္ ကပ္ေနသည့္ ေနရာမ်ားျဖစ္၏။ ၾကိဳတင္သတ္မွတ္ထားသည့္ စစ္ေရးစီမံခ်က္အရ သူ႔တာ၀န္မွာ ပစ္မွတ္မ်ားေပၚ တည့္တည့္ အခ်က္ျပ မီးက်ည္မ်ား ခ်ေပးရမည္။



သူ မီးက်ည္ခ်ရာသို႔ ေနာက္မွ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား လိုက္၍ ဗံုးၾကဲၾကမည္ျဖစ္၏။ သူ႔မီးက်ည္ေနရာလြဲသည္ႏွင့္ ပစ္မွတ္ အနီးအနားမွ ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားမ်ား အတံုးအရံုးေသေခ်ေတာ့မည္။



ဗိုလ္လွရီသည္ သူ႔ထိုင္ခံုျပန္ေရာက္သည္ႏွင့္ သံမဏိ စားပြဲေလးေပၚတြင္ သူ႔ေလယာဥ္ပ်ံၾကီး ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေပၚ ေရာက္မည့္အခ်ိန္ကို အၾကမ္း တြက္ခ်က္ၾကည့္လိုက္၏။



ယေန႔ည သူတို႔ပ်ံသန္းရမည့္ ခရီးစဥ္မွာ မနီးလွပါ။



မိုင္ေပါင္း (၁၂၀၀)ေက်ာ္ရွိေသာ ခရီးျဖစ္၏။ တိုက္ပြဲ၀င္ရမည့္အခ်ိန္ အသြားအျပန္ ပ်ံသန္းရမည့္အခ်ိန္မွာ ေျခာက္နာရီနိးပါး ၾကာေပမည္။ အကယ္၍သာ ဤၾကားထဲ ျပႆနာတစ္ခုတက္လွ်င္ ယခုထက္ပိုၾကာဦးမည္။



အခ်ိန္မွာ ည(၈)နာရီ မိနစ္ ၂၀ ရွိေနေလျပီ။



အကယ္၍ မိုးေလ၀သဌာနမွ ေပးပို႔ထားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းက အထက္လႊာေလထုတိုက္ႏႈန္းသာ မွန္လွ်င္ သူတို႔ ညသန္းေခါင္မေက်ာ္မိ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေပၚ ေရာက္မည္ျဖစ္၏။



(၀ဲလင္တန္) ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံၾကီးသည္ တအိအိႏွင့္ အျမင့္သို႔ တက္လွက္ရွိ၏။ ဗိုလ္လွရီတို႔ ယေန႔ပ်ံသန္းမည့္ အျမင့္မွာ ေပ ၁၃၀၀၀ ျဖစ္၏။



ေပ ၉၀၀၀ ေက်ာ္လာေသာအခ်ိန္၌ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီး၏ တက္ႏိုင္စြမ္းအားမွာ ထြက္စကလို မေကာင္းေတာ့။



ေပ ၉၇၀၀ ေရာက္လာေသာအခါ၌မူ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီး၏ အျမန္ႏႈန္းပင္ သိသိသာသာ က်၍လာ၏။



“ဗိုလ္ၾကီးလွရီ… ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေပတစ္ေသာင္းသံုးေထာင္ အျမင့္ေရာက္တဲ့အထိ တက္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ သယ္လာရတဲ့ လက္နက္ေတြနဲ႔ ဓာတ္ဆီေတြက သိပ္ေလးေနတယ္ထင္တယ္။ ေပ ၉၅၀၀ ကပဲ ဆက္ပ်ံမယ္”



“ဟုတ္ကဲ့… ဗိုလ္ၾကီးဖရက္”



ေလယာဥ္မွဴး ဗိုလ္ၾကီးဖရက္သည္ ေပ ၉၅၀၀ အျမင့္တြင္ ေထာင္ေနေသာ ေလယာဥ္ဦးကို ျပန္ႏွိမ့္ခ်လိုက္၏။ ထိုအခ်ိန္၌ ဗိုလ္လွရီတို႔ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီး အေနာက္စူးစူးသို႔ ဂရုတစိုက္ လွမ္းၾကည့္လိုက္လွ်င္ ၀ဲလင္တန္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံၾကီး ၁၂ စင္း အုပ္ဖြဲ႕၍ ကပ္လိုက္လာေနသည္ကို တရိပ္ရိပ္ မသဲမကြဲ ျမင္ေတြ႕ေနရမည္ျဖစ္၏။



++++



ဗိုလ္လွရီသည္ မူလက ေပ ၁၃၀၀၀ အျမင့္မွ ပ်ံရမည့္အစား ယခု ေပ ၉၅၀၀ အျမင့္ကို ေျပာင္းပ်ံခဲ့သျဖင့္ မူလက တြက္ခ်က္ထားေသာ ခရီးစဥ္ အေသးစိတ္ကို အားလံုးျပန္ျပင္ တြက္ေနရ၏။ မွန္သည္။ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား၏ တစ္နာရီအတြင္း ခရီးေပါက္ႏိုင္သည့္ႏႈန္းမ်ာ ပ်ံသန္းသည့္အျမင့္ (၀ါ) ေျမျပင္မွ အကြာအေ၀းေပၚတြင္လည္း တည္၏။ ေျမျပင္မွ ျမင့္ျမင့္ပ်ံႏိုင္ေလ စက္အားခ်င္းတူလွ်င္ တစ္နာရီအတြင္း ခရီးေပါက္သည့္ အကြာအေ၀း မ်ားေလျဖစ္၏။



ဗိုလ္လွရီသည္ အလြန္မာနၾကီးသူျဖစ္၏။



ေလယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းေက်ာင္းမွ သူ သင္ခဲ့ေသာ ပညာမွာ ေလသူရဲ ပညာသာျဖစ္သျဖင့္ ယခု ေလေၾကာင္းလမ္းျပတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ရေသာအခါ၌ ပိုင္ႏိုင္စြာ မထမ္းေဆာင္တတ္ဟု အျခားအရာရွိမ်ား ကဲ့ရဲ႕မည္ကို သူ နည္းနည္းမွ မခံခ်င္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သူ ယေန႔ည အထူးၾကိဳးစား၍ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္၏။



ေလေၾကာင္းလမ္းျပ၏ အဓိကတာ၀န္မွာ မိမိေလယာဥ္ပ်ံ ေရာက္ရွိေနေသာ ေနရာကို မျပတ္သိေနျပီး လိုရာစခန္းကို လမ္းမလြဲ မေခ်ာ္ ေရာက္ရွိေရးပင္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဗိုလ္လွရီသည္ သူေရာက္ေနမည့္ေနရာကို ေျမျပင္ႏွင့္ ေကာင္းကင္မွ ထင္ရွားေသာ အမွတ္အသားမ်ားကို တစ္ခ်ိန္လံုး မျပတ္လြတ္ေအာင္ ၾကည့္ျပီး ေလေၾကာင္းလမ္းျပ ေျမပံုေပၚ၌ ေရးမွတ္ေနခဲ့၏။



ဘဂၤလားပင္လယ္ကို ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ျပီ။

ရခိုင္ေတာင္တန္းမ်ားကိုလည္း ေက်ာ္ခဲ့ျပီ။



လမိုက္သည့္ လသာသည့္ ညသာဆိုလွ်င္ အေ၀းမွ ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္းကို တလက္လက္ ျမင္ေတြ႕ေနရေတာ့မည္ျဖစ္၏။



ည ၁၁ နာရီ ခြဲတိတိ ရွိေလျပီ။



ဗိုလ္လွရီသည္ (Sextant) ေခၚ ေကာင္းကင္တိုင္း ကိရိယာျဖင့္ ဓူ၀ံၾကယ္၊ ဆိးရပ္ၾကယ္၊ ရိဂါၾကမယ္မ်ားကို ၾကယ္ၾကည့္ေပါင္းေခ်ာင္မွ တိုင္းျပီး သူ႔ေလယာဥ္ပ်ံေရာက္ရွိေနသည့္ တည္ေနရာကို တြက္ခ်က္ၾကည့္လိုက္၏။



ရန္ကုန္ျမိဳ႔ႏွင့္ မိုင္ ၃၀ ပင္ မေ၀းေတာ့။



“ဗိုလ္ၾကီးလွရီ… ပစ္မွတ္ေပၚေရာက္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္လိုေသးသလဲ”



ေလယာဥ္မွဴး ဖရက္၏ လွမ္းေမးသံျဖစ္၏။



“ရွစ္မိနစ္ ဗိုလ္ၾကီး”



အေရွ႕အေနာက္ ေသနတ္သမားေလးေယာက္က သူတို႔ စက္ေသနတ္မ်ားကို စမ္းသပ္ ပစ္ၾကည့္လိုက္ၾက၏။ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးမွာ ရုတ္တရက္ တုန္ခါသြားပါသည္။



“ဗိုလ္ၾကီးလွရီ… ဟိုအေရွ႕မွာ ေခ်ာင္းလိုလိုပဲ၊ မဲမဲတန္းေလးတစ္ခု”

“ဟုတ္တယ္ ဖရက္… ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရန္ကုန္ျမစ္ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္တာပဲ”



စစ္ေအးအခ်ိန္သာဆိုလွ်င္ ထိုအကြာအေ၀းမွ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ကို လွမ္းျမင္ေနရေတာ့မည္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ စစ္ၾကီးအတြင္ အခ်ိန္အခါျဖစ္၍ ရန္သူမ်ား အေမွာင္ခ်ခိုင္းထားသျဖင့္ ျမိဳ႕၏ အရိပ္အေယာင္မွ် မေတြ႕ရေသး။



၀ဲလင္တန္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္တြင္ ဒုေလယာဥ္မွဴးမပါ။ ေလယာဥ္သား အားလံုး ၅ ဦးသာ ပါ၏။ ေလယာဥ္မွဴး၊ ေလေၾကာင္းလမ္းျပ၊ ေလေၾကာင္းအခ်က္ျပ၊ အေရွ႕စက္ေသနတ္သမား၊ အေနာက္စက္ေသနတ္သမား၊ ေလေၾကာင္းလမ္းျပတာ၀န္မွာ လမ္းျပလုပ္ရံုတြင္ မဟုတ္ပါ။ ပစ္မွတ္ေပၚ၌ ဗံုးခ်ိန္သည့္ တာ၀န္ကိုလည္း ယူရေပသည္။



+++



ပစ္မွတ္အနီး ေရာက္လာေလျပီ။



အိုင္းရစ္လူမ်ိဳး ေလေၾကာင္းအခ်က္ျပ နီး(လ္)ေဟာ္တန္သည္ ၾကယ္ၾကည့္ေပါင္းေခ်ာင္သို႔ သြားျပီး အျမင့္မွ ထိုးခ်တိုက္ခိုက္မည့္ ရန္သူ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ားကို ေလယာဥ္မွဴးက ကူရွာေပးေန၏။ ေလယာဥ္မွဴး (ဖရက္)ကလည္း ေလယာဥ္ဦးကို ထိန္းရာတြင္ ေစာေစာက ထိန္းသလို ျငိမ္ေနေအာင္ မထိန္းေတာ့ပါ။ ဘယ္ညာယိမ္းလိုက္၊ အထက္ေအာက္ ဆင္းလိုက္ႏွင့္ အကယ္၍ ရန္သူေလယာဥ္ပ်ံ ျဖတ္တိုက္ခံရလွ်င္ က်ည္လြတ္ေအာင္ ထိန္းေမာင္းလ်က္ ရွိ၏။



ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေပၚ ေရာက္ရမည့္အခ်ိန္ တစ္မိနစ္သာ လိုေတာ့သည္။



ဗိုလ္လွရီသည္ ပထမဆံုးအၾကိမ္ သူ႔ဦးေႏွာက္တြင္ ထူပူ၍သြား၏။ သူ ၾကိဳတင္ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ တစ္မိနစ္အလို အကြာအေ၀းသို႔ ေရာက္သည္အထိ အရိပ္အေယာင္မွ် မျမင္ေသး။ လမိုက္သည့္ညျဖစ္၍ ေပ ၉၅၀၀ အျမင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ ေျမျပင္တြင္ အလြန္က်ယ္ေျပာလွေသာ ရန္ကုန္ျမစ္ၾကီးမွာလည္း သူ႔ျမင္ကြင္းမွ လံုး၀ေပ်ာက္ေန၏။



အေ၀းက (ဖရက္) ေခ်ာင္းဟု ထင္ခဲ့ေသာ အမဲေၾကာင္းေလးကိုလည္း ေက်ာ္ခဲ့ေလျပီ။



သူ လမ္းေၾကာင္း မွားခဲ့ျပီလား။

No comments: