
သစ္ရြက္တို႔သည္ ေလရူးေၾကာင့္ တေသာေသာ ရယ္ေမာေန၏။ ဒါေပမဲ့ သူကေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ လႈပ္ခတ္ေျပာင္းလဲတတ္သည္ ဆိုေသာ အရြယ္ကို ေက်ာ္လြန္ခဲ့ၿပီ။ သူ႔အသက္သည္ သံုးဆယ္ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ သူသည္ အေျပာင္းအလဲျမန္သည့္ စိတ္ဓာတ္ပုိင္ရွင္ တေယာက္လည္း မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ေယာက္ကုိ တၿပိဳင္နက္ ေတြ႔လုိက္ရသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ သူ႔စိတ္တို႔ ေထြျပားခဲ့ရသည္။ ပန္းတပြင့္မွ အျခားပန္းတပြင့္သုိ႔ ကူးေျပာင္းေသာ လိပ္ျပာေလး ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ဒါသည္ သူ႔အျပစ္လား။
စြဲေဆာင္ႏုိင္ျခင္း နည္းခဲ့သည့္ ပန္းပြင့္၏ အျပစ္လား။
ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔မႈကို ႏွစ္သက္ခဲ့သည့္ အျပစ္လား။
ေျပာင္းလဲတတ္ေသာ အခ်စ္၏ အျပစ္လား။
ႏွလံုးသားဆိုတာက အခက္သား၊ အခ်စ္ဆိုတာ အေၾကာင္ရုိက္တတ္သားဟု သူ ၿငီးတြားလုိက္ရမည္လား။ “ခင္” ဆိုေသာ အမ်ဳိးသမီးကို စေတြ႔ခဲ့စဥ္ သူ အေတာ္သေဘာက်ခဲ့သည္ ဆိုတာေတာ့ သူ မျငင္းလုိပါ။ ေတာက္ပ ထက္ျမက္ေသာ ခင့္မ်က္ဝန္းတုိ႔ကို သူၿပိဳင္မၾကည့္ရဲ၊ ခါးမတ္မတ္ ေခါင္းမတ္မတ္ျဖင့္ ေယာက္်ားတုိ႔ကို ရင္ေဘာင္တန္း၍ မထီသလုိ ခပ္ရဲရဲေလွ်ာက္ရဲသည့္ “ခင့္”ေဘး အလဲလဲအၿပိဳၿပိဳ ျဖစ္ခဲ့သည့္ ေယာက္်ားသားတုိ႔ မနည္းေတာ့။
ခင္သည္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ သနားငဲ့ညွာျခင္း မရိွသလုိ၊ သူလိုလားသည့္ အခ်ိန္ဆိုရင္ျဖင့္ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ တြဲခဲ့သည္ခ်ည္း၊ ဒါကိုပဲ သတၱိရိွသည့္ မိန္းမဟုဆိုကာ သူ သေဘာက်ခဲ့သည္။ ေယာက္်ားႏွင့္ မိန္းမ တန္းညွိကာ မိန္းကဝါဒ ထူေထာင္ခ်င္ဟန္ရိွေသာ ခင့္ကုိ အထင္ႀကီး ေလးစားခဲ့သည္။ ဟုတ္ပါသည္။ သမီးရည္းစား သက္တမ္းတေလွ်ာက္ ခင္သည္ အေသးအဖြဲ ကိစၥေလးမွအစ သူမအႏိုင္ရမွ ေက်နပ္သည္။ တခါတရံ သူေတြးမိသည္။ ခင္သည္ ေယာက်္ားထုတခုလံုးအတြက္ အမုန္းကို သူ႔တေယာက္ထဲ အညိွဳးနဲ႔ လက္စားေခ်ေလသလားဟူ၍ပင္။ ဆိုင္တဆိုင္ဝင္၍ တခုခု စားလွ်င္ ဘယ္ေတာ့မွ သူ႔အႀကိဳက္ကုိ ဦးစားေပး ေမးရုိးမရိွ။ သူႏွစ္သက္စြာ စားေနတဲ့အရာကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္ဝင္တစား မရိွခဲ့သလုိ သူမအႀကိဳက္ကို လိုက္မစားရေကာင္းလားဟုလည္း စိတ္ဆိုးတတ္ေသးသည္။
ဦးခ်ဖုိ႔ဆိုတာကေတာ့ ေဝလာေဝးေပါ့။ ဒီေနရာမွာ ဦးခ်ဆုိေသာ စကားလံုးေတာင္ မသံုးရဲပါ။ မေရႊခင္ ၾကားသြားလွ်င္ အခြင့္ထူးခံ၊ ဦးစားေပးခံ၊ မိန္းမကို တဆင့္နိမ့္ထားတဲ့ ေယာက္်ားဝါဒပုိင္ရွင္ စသည္ျဖင့္ မိန္းမေတြဖက္မွ ရင္နာနာ စကားေတြနဲ႔ သာမန္အမႈကို ႏုိင္ငံေတာ္ ပုန္ကန္မႈျဖစ္ေအာင္ လုပ္ပစ္မွာကို ျမင္ေယာင္မိေသး၏။ ရုိးရာထံုးတမ္း အစဥ္လာဆိုသည့္ ခ်စ္စရာအေလ့အထကို ဖက္တြယ္လိုစိတ္ သူမမွာ မရိွ။ အရာရာ သူတုိ႔ (မိန္းမ)ေတြအေပၚ ေက်ာျခင္းဟုသာ ယူဆခဲ့သည္။ သဘာဝဟူေသာတရားကို ခင္သည္ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့၏။
ခင့္မ်က္ဝန္းတို႔သည္ အစဥ္သျဖင့္ ရန္လိုေနေသာ အၾကည့္တို႔ႏွင့္ ျပည့္ခဲ့သည္။ ဒါေပမဲ့ ဒါသည္ မိန္းမထုအတြက္ ရန္လိုေသာ “အဆင့္ျမင့္သည့္ ရန္လိုျခင္း”ဟု သူ႔ဘာသာ ကင္ပြန္းတပ္ကာ ခင့္ကို အေလွ်ာ့ေပးခဲ့သည္။ ေလးစားခဲ့သည္။ ဒါေပမဲ့ ခင္သည္ တရားလြန္လြန္းသည္ဟု ထင္သည္။ ဘယ့္ႏွယ္.. ျမန္မာမိန္းကေလးေတြ ျပည့္တန္ဆာ ျဖစ္ေနသည္ဆိုရင္လည္း သူပဲရန္လုပ္ခံရ၊ လင္မယားေတြ ကြဲၿပီဆိုရင္လည္း သူပဲ ရန္လုပ္ခံရ၊ ဒီကမၻာေျမေပၚရိွသည့္ ေယာက်္ားသား တုိ႔၏ အျပစ္ကိစၥမွန္သမွ် သူသာ ရန္လုပ္ အျပစ္တင္ခံေနရသည္။ ခင္သည္ “မ”ဆိုလွ်င္ ေခြးမထိရင္ေတာင္ နာတတ္သူျဖစ္သည္။ ဒါေပမဲ့ အစြန္းေရာက္၍ ေဒါသႀကီးလြန္းသည္ဟူ၍ေတာ့ သူထင္ပါသည္။
စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတာက သူမေမြးေန႔ဆိုကာ ပန္းေလးတပြင့္ကို စိတ္ကူးတယဥ္ယဥ္ျဖင့္ေတာ့ သြားမေပးႏွင့္။ ခင္သည္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာလွ်က္ က်မ ပန္းမႀကိဳက္တတ္ဘူးဟု တဲ့တိုးႀကီး ေျပာတတ္သည္။ ပန္းမခ်စ္တတ္ေသာ မိန္းမ၊ ပန္းမႀကိဳက္တတ္ေသာ မိန္းမတဲ့။ ခင္က စြပ္စြဲေသးသည္။ ပန္းခ်စ္ေသာမိန္းမတို႔သည္ ေယာက်္ားတို႔ကို ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ မိန္းမမ်ား ျဖစ္သည္တဲ့။ သူမဘဝတြင္ ေယာက္်ားတို႔ မလိုအပ္ေၾကာင္းပါတဲ့။ ဒီေနရာတြင္ သူၿငိမ္မေနႏိုင္ေတာ့၊ ဒါဆိုရင္ ကုိယ္က ဘယ္အတြက္လဲဟု ေမးမိသည္။ ဒီေတာ့လည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျဖသည္။ သူနဲ႔ တြဲရတာ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္လုိ႔တြဲတယ္။ စိတ္ထဲမွာ အလိုမရိွတဲ့တေန႔ လမ္းခြဲရံုပဲတဲ့။ ဒါေပမဲ့ ရွင့္ကိုေတာ့ တျခားလူေတြထက္ ခ်စ္သလုိပဲဟု မ်က္လံုးခ်င္းဆံု ခပ္ရဲရဲ ေျပာေလသည္။ သူအံ့ၾသသြားရသည္။ မင္း .. ဘယ္လုိမိန္းမစားလဲဟု ေဒါသတႀကီး ေမးေတာ့လည္း သူမက ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးပါပဲ။ ျပႆနာတခု ျဖစ္လာရင္ ေယာက်္ားမိန္းမဆုိတာ ဖယ္ၾကည့္လုိက္၊ အဲဒါဆိုရင္ အရာအားလံုးဟာ ဘာမွ မထူးဆန္းပါဘူးတဲ့။ သူအေတာ္ စိတ္ပ်က္သြားရသည္။ ခင္သည္ မိုက္လံုးႀကီးစြာ ေယာက်္ားနဲ႔ မိန္းမ တန္းညွိေနပါလား။
ခင္သည္ မဟာသိပၸံတက္ေနေသာ မိန္းမငယ္တေယာက္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သာမန္ မိန္းကေလးတုိ႔ထက္ ထက္ျမက္သူဟု ဆိုရမည္။ ဘာသာရပ္ စာေပတို႔တြင္လည္း ထူးခြၽန္သည္။ သို႔ေသာ္ ဒီေလာက္ ပညာေတာ္ထက္ျမက္ပါရက္နဲ႔ သဘာဝမတူေသာ ဓေလ့စရုိက္ကုိ လစ္လ်ဴရႈ၍ ဘာေၾကာင့္မ်ား မဟုတ္တာကို ၿပိဳင္ဆိုင္ခ်င္ရပါလိမ့္။
မိန္းမဟူေသာ ေဘာင္ထဲမွ ဣေျႏၵရိွျခင္း၊ ထက္ျမက္တည္ၾကည္ျခင္း၊ ပညာဥာဏ္ ႀကီးမားျခင္းတို႔အျပင္ သဘာဝတရားက မိန္းမတို႔အတြက္ သီးသန္႔ဆုလာဒ္အျဖစ္ ေပးထားသည့္ စာရိတၱတရားကိုမွ ဘာေၾကာင့္မ်ား လုယူခ်င္ရပါလိမ့္။
ေယာက္်ားေတြ ေပြတာေတာ့ သဘာဝက ဘာမွ မထူးဆန္းသလုိပဲ။ မိန္းမမ်ား ရည္းစားမမ်ားနဲ႔ ေပးလုိက္တဲ့ ပါးစပ္အျပစ္ဒဏ္၊ အဲဒါကို မခံခ်င္တာဆိုတဲ့ ခင့္စကားကုိ ေခ်ပစရာ အေတာ္မ်ားမ်ား သူ႔တြင္ရိွခဲ့ပါသည္။
သစၥာမရိွဘူး၊ ေပြတယ္ဆိုတာ ေယာက်္ားျဖစ္ျဖစ္ မိန္းမျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ပဲ။ ခင္ေျပာသလုိ ေယာက်္ား မိန္းမ ဖယ္ၾကည့္လုိက္။ မေကာင္းဘူးဆိုတဲ့ အေျဖ ထြက္ေနမွေတာ့ ဘာကို အရြဲ႕တိုက္ေနစရာ လုိေသးလဲ။
ဒါေပမဲ့ ခင့္ကို သူ နားမခ်ရဲပါ။ ခင္သည္ နားခ်ေျဖာင္းဖ်လွ်င္ ပိုဆိုးလာတတ္သည့္ မိန္းမမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ေခါင္းတခါခါျဖင့္ ခင့္အယူအဆကို စိတ္ပ်က္ဖုိ႔သာ တတ္ႏိုင္ေတာ့သည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေႏွာင္းကို သူစေတြ႔ခဲ့သည္။
“ေႏွာင္း”
ေႏွာင္းသည္ သူစာသင္ေပးေနတဲ့ တပည့္ကေလးတေယာက္၏ အစ္မျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ခင့္ထက္ သံုးႏွစ္ခန္႔ငယ္သည္။ ေႏွာင္းကို သူစေတြ႔ေတာ့ ပန္းခင္းထဲမွာ ျဖစ္သည္။ ခါတိုင္းလို စာသင္ရန္ လူစုထားသည့္ အိမ္သို႔အသြား ထိုအိမ္၏ ပန္းခင္းထဲမွာ ျဖစ္သည္။
အေရာင္အေသြးစံုေသာ ပန္းပြင့္တို႔အထဲက အျဖဴေရာင္ သက္ရိွပန္းေလးတပြင့္ကို အံ့ၾသစြာ ေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ေႏွာင္းကို စေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း ခင္ေျပာသည့္စကားကုိ သတိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေႏွာင္းမ်က္ႏွာကို အေျပးအလႊား ၾကည့္မိသည္။ ပန္းပြင့္တုိ႔ကို ကပ္ေၾကးတလက္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္၍ ျဖတ္ေတာက္ေနေသာ ေႏွာင္းမ်က္ႏွာတြင္ ျမဴဆြယ္တမ္းတျခင္းဟူေသာ ဆႏၵအပူတုိ႔ ရိွမေနပါ။ မ်က္လႊာခ်ထားသည့္ မ်က္ဝန္းတုိ႔သည္ ပန္းခင္းတုိ႔ၾကား နစ္ျမဳပ္ေန၏။ သူ လမ္းေရွ႕မဆက္မိေတာ့။ စံုရပ္လွ်က္ ေငးေမာေနမိစဥ္ ေႏွာင္းမ်က္ဝန္းတို႔က ဆတ္ကနဲ ေမာ့လာသည္။ ေယာက်္ားပ်ဳိ တေယာက္ကို ရုတ္တရက္ ေတြ႔လုိက္ရစဥ္ အံ့ၾသသြားဟန္ ရိွေသာ္လည္း ရန္လုိျခင္းကင္း၏။ ဒါေပမဲ့ မ်က္လံုး ဝုိင္းဝုိင္းေလးေတြကေတာ့ ရုိးသားစြာ အကဲခတ္ေနေလသည္။ ဒီမ်က္ဝန္းတို႔ထဲ မေထမဲ့ျမင္ အထင္ေသးဟန္လဲ မရိွပါ။ ေနာက္မွ သတိရသြားသလုိႏွင့္ ေၾသာ္... အငယ္ေလးတို႔ ဆရာ ထင္တယ္ဟု ရုိေသမႈႏွင့္ ဖိတ္မႏၱကျပဳခဲ့သည္။ သူႏွင့္ ေဘးခ်င္းယွဥ္၍ အိမ္ဆီသို႔ ဦးတည္ေလွ်ာက္ခဲ့စဥ္ ေႏွာင္း၌ ရုိက်ဳိးမႈတို႔ရိွေၾကာင္း သတိျပဳခဲ့မိသည္။ ေႏွာင္းလက္ထဲမွ ႏွင္းဆီရနံ႔က သူ႔ကို လာေရာက္က်ီစယ္ေလသည္။
သူ ျဖတ္ကနဲ လွည့္ၾကည့္မိလုိက္သည္။ ေႏွာင္းက သူ႔ကုိၾကည့္မေနပါ။ ဒါသည္ မာယာဟု ဆိုလွ်င္ ဣေျႏၵရိွေသာ မာယာဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
မာယာကင္းမဲ့ေသာ မိန္းမဟူ၍ ဒီေလာက၌မရိွဟု ဆိုေသာ္ ေႏွာင္း၏ မာယာသည္ ခ်စ္စရာေကာင္း၏၊ ရိုးသား၏၊ ရိုးသားေသာ မာယာသည္ မိန္းမတို႔ ကိုင္စြဲအပ္ေသာ အေကာင္းဆံုး လက္နက္တခုျဖစ္၏။ ဒီစကား ခင္သာၾကားလွ်င္ ဆတ္ဆတ္ထိမွ် နာဦးမည္ျဖစ္သည္။
အဲဒီေန႔က သူစာသင္ေနေပမယ့္ ႏွင္းဆီပန္းတခ်ဳိ႕ႏွင့္ အခန္းထဲဝင္သြားသည့္ ေႏွာင္းေက်ာျပင္ေလးကိုသာ ျမင္ေရာင္ေနမိသည္။ ေနာက္ နာမည္လည္း သိခဲ့ရသည္။ သူစာသင္သည့္ဝိုင္းထဲမွာ ပါဝင္သည့္ ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသားေလး၏ အစ္မျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေႏွာင္းဟု ေခၚဆိုေၾကာင္းတဲ့။
အတန္းျဖဳတ္ၿပီးေတာ့ အတန္ၾကာ သူငိုင္ေနမိသည္။ အိမ္ရွင္တပည့္ေလး၏ အေမက လာဧည့္ခံသည္။ သူ႔သားကုိအပ္သည္။ အတြင္းခန္းသို႔ မသိမသာ အကဲခတ္မိသည္။ ေႏွာင္း၏ အရိပ္အေယာင္ကုိ မျမင္ရ။ ဒါလည္း မာယာဟု စြပ္စြဲဦးမည္လား။
ေယာက္်ားျဖစ္ျဖစ္၊ မိန္းမျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္စိတ္အလိုကို မလိုက္ပဲ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္းသည္ ဘုရားႀကိဳက္သည့္ အလုပ္ျဖစ္သည္။ ဆႏၵဟူသည္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္မွ ေတာ္ကာက်၏။ ဒီၾကားထဲ ေလာကႀကီးကို လက္ခံသူအျဖစ္ႏွင့္ ေရာက္လာခဲ့ရေသာ “မိန္းမ”ဟူသည္ ေယာက်္ားတို႔ထက္ ပို၍ ထိန္းခ်ဳပ္ရ၏။ ဒါကိုပင္ ဣေျႏၵဟု ေခၚေလသလား။ ဘုရားတရားေတာ္သည္ ညီမွ်ပါသည္။ ကံငါးပါးကို က်ဴးလြန္လွ်င္ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ သေဘာတူညီမွ်စြာ ခံရသည္။
သူသည္ ေႏွာင္းတုိ႔ အိမ္ဧည့္ခန္းတြင္ ထိုင္ကာ ေတာင္စဥ္ေရမရ ဟိုဒီေတြးမိသည္။ ေတြးမိသည့္စကားေတြကလည္း ခင့္ကို တန္ျပန္ေျပာဆုိမိေသာ အေၾကာင္းအရာေတြပါပဲ။
ေႏွာင္းထုိးထားေသာ ပန္းအိုးမွ ႏွင္းဆီရနံ႔ကေတာ့ သူ႔ရင္ကို ထိခတ္ကူးလူးလွ်က္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ေႏွာင္းကိုျပန္ေတြ႔ေတာ့ ေက်ာင္းထဲမွာျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းၿပီးသြားၿပီျဖစ္သည့္ ေႏွာင္းက ဒီပလုိမာ ႏွစ္ႏွစ္သင္တန္းတခု တက္ေနသည္။ အဲဒီေန႔ ေႏွာင္းကိုေတြ႔ေတာ့ သူ အေတာ္ေပ်ာ္သြားခဲ့သည္။ ေႏွာင္း၏ မ်က္ႏွာကို အကဲခတ္သလို ၾကည့္မိေတာ့ မလိုလားအပ္ေသာ မာယာဟု စြပ္စြဲစရာ တခုမွမရိွ၊ ေႏွာင္းမ်က္ဝန္းတုိ႔သည္ ရုိးသား၏၊ ႏႈတ္ခမ္းေလးကလည္း ပန္းႏွင္းဆီေရာင္ ႏွင္းဆီငံုေလး ပြင့္ခါနီးလုိ။ ထူအာအာ ထုိႏႈတ္ခမ္းေလးက သူ႔ကိုယ္က်င့္တရားကို ထိခိုက္ မည့္စကားတို႔ ထြက္ဟန္မရိွပါ။ အတန္းၿပီးရင္ သူလာခဲ့မယ္ဟု ေျပာမိေတာ့ သြားစရာရိွလို႔ ေမာင္ ေလးကို ႀကိဳခိုင္းထားသည္တဲ့။
ေႏွာင္းသည္ ရုိးေတာ့ရုိး၏။ ဒါေပမဲ့ မအ,ပါ။ အႏၱရာယ္တခုကို ထင္ရွားသိသာျခင္း ကင္းေအာင္၊ ရန္လုိမုန္းတီးျခင္း ကင္းေအာင္ ေရွာင္တတ္သည္။ ေနာက္တေန႔ ထပ္ေရာက္သြားေတာ့ ေႏွာင္းက အတန္းတက္ေနၿပီ။ ဒီမွာပဲ သူ႔ေရွ႕က ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားေသာ ခင့္ကို ေယာက်္ားေလး အေဖာ္တေယာက္နဲ႔ ေတြ႔သည္။ ဆံပင္ကို ဆတ္ကနဲခါလွ်က္ ခင္၏ မေထမဲ့ျမင္ဟန္ကို ျမင္ရသည္။
သူ႔ရင္ထဲ၌ ပူေလာင္သြားရသည္။ ဒီပူေလာင္မႈဒဏ္ကို သူတသက္လံုး ခံႏိုင္ပါမည္လား။
ေႏွာင္းသည္ သူ႔ကိုေငးၾကည့္ေန၏။ ဒီေန႔ေတာ့ ေႏွာင္းကို သူမိေလသည္။ တခုခုလုိက္စားပါဟု ကင္(န္)တင္းကို သူေခၚေတာ့ ပထမ ေႏွာင္းျငင္းသည္။ အတင္းေခၚေလေတာ့မွ ေျပာစရာရိွရင္ ဒီမွာပဲ ေျပာပါဟုဆိုသည္။ သူက မဆိုင္တာ သြားေျပာမိသည္။ အိမ္မွာ စာလာသင္ရင္ ေႏွာင္းက ဘာျဖစ္လုိ႔ ေရွာင္ေနတာလဲဟုဆိုေတာ့ ေႏွာင္း အံ့အားသင့္သြားသည္။ ေနာက္မွ ေႏွာင္းဘယ္သူ႔ကိုမွ အေၾကာင္းမဲ့ မေရွာင္တတ္သလုိ၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း တမင္ေတြ႔ဆံုေအာင္ မႀကံစည္တတ္ပါဘူးတဲ့။ ထိုေန႔က ေႏွာင္းကို သူခ်စ္စကားေျပာမိသည္။ သူ႔ကိုယ္သူလည္း အတန္ၾကာ စဥ္းစားၿပီးပါၿပီ။ ဘယ္သူနဲ႔လက္တြဲမလဲ။ ဘယ္သူ႔ကိုခ်စ္သလဲ။ အဲဒီအခါ သူ႔မ်က္ဝန္းထဲ အရိပ္ထင္သူသည္ ေႏွာင္းသာျဖစ္၏။
ခင္၏ ႏုိင္လိုၾကမ္းတမ္းမႈကိုေၾကာက္၍ ေႏွာင္း၏ ႏူးညံ့မႈကို သူႏွစ္သက္သည္။ ၿပီးေတာ့ ေႏွာင္းကို သူခ်စ္သည္။
ခ်စ္သူျဖစ္သြားေတာ့ ေႏွာင္း၏ လိမၼာပါးနပ္မႈကို သူ လက္ဖ်ားခါခဲ့ရသည္။ ေႏွာင္းသည္ ခင္ႏွင့္ကြာျခားတာကေတာ့ အမွန္ပင္။ ဒါေပမဲ့ ဦးတည္ရာ တူ၏။ ခင္သည္ ထိပ္တုိက္ ရင္ဆုိင္နည္းကို သံုး၍ ေႏွာင္းကေတာ့ ထိုနည္းကုိေရွာင္သည္။ ဦးတည္ရာဆိုတာ ေယာက်္ားတေယာက္ ကို ပံုသြင္းခ်ဳပ္ကုိင္ထားလုိျခင္း ဟူေသာအခ်က္ေတာ့တူသည္။ ဒါေပမဲ့ ေႏွာင္းတို႔က ျငင္သာသည္။
ကြာျခားတာကေတာ့ ေႏွာင္းက သူ႔ကို ဦးစားေပးသည္။ တခုခုစားလွ်င္ သူ႔အႀကိဳက္ကိုသာ မွာသည္။ သူ ဘာအစားအစာ ႏွစ္သက္သလဲ၊ စိတ္ဝင္စားသည္။ ေနာက္တေန႔ ျပန္ေတြ႔လွ်င္ ထမင္းဗူးထဲ သူကုိယ္တိုင္ ခ်က္ထည့္လာၿပီး သတိတရ ေကြၽးတတ္သည္။
ေနာက္တခုက ေႏွာင္းသည္ လမ္းေၾကာင္းလႊဲသည့္ အတတ္ပညာ ကြၽမ္းသည္။ တေန႔ သူနဲ႔ေႏွာင္း ၿမိဳ႕ထဲအသြား မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွလာေသာ အသက္ဆယ့္ကိုး၊ ႏွစ္ဆယ္အရြယ္ မိန္းကေလးတေယာက္ကို သူေငးမိသည္။ ေငးလဲေငးခ်င္စရာကိုး။ အသားအေရ ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္ ေခ်ာေမာ အခ်ဳိးက်ရသည့္အထဲ ေျခလွမ္းလွမ္းလုိက္တုိင္း ေဖြးကနဲ ေဖြးကနဲျဖစ္သြားသည့္ ေျခသလံုးသား အထက္ပုိင္းတို႔က မ်က္စိပသာဒ ျဖစ္ခ်င္စရာ၊ ေငးရံုတြင္မက၊ ႏႈတ္ကလည္း ေခ်ာေၾကာင္း ေျပာမိသည္။ ေႏွာင္းကေထာက္ခံလွ်က္ မ်က္စိတဆံုး ေငးၾကည့္သက္ျပင္းခ်သည္။ ခင္သာဆို ဘယ္ရမလဲ။ ခပ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ေယာက်္ားေလးတေယာက္ကုိ သူနဲ႔ၿပိဳင္ငမ္းပစ္လုိက္တာ။ ေယာက္်ားနဲ႔မိန္းမ သိပ္တန္းညွိခ်င္တာကိုး။
ေႏွာင္း မ်က္ႏွာမေကာင္းျဖစ္သြားတာ ျမင္ေတာ့ သူသနားသြားရသည္။ သူ႔ေၾကာင့္ ေႏွာင္း စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္သြားရသလား။
ေႏွာင္း တခါတခါ အိမ္ေထာင္ျပဳရမွာကို ေၾကာက္တယ္။ အဲဒီလို ေျပာမရ ဆိုမရ သမီးမ်ဳိး ေတြ႔မွာစိုးလုိ႔၊ ခုန ေကာင္မေလးဆုိ ဘယ္ေလာက္လွသလဲ၊ ဒါေပမဲ့ ဝတ္ပံုစားပံုၾကည့္ပါဦး၊ မိဘေတြက မေျပာပဲေတာ့ ေနမွာမဟုတ္ဘူး။ သူကုိယ္တိုင္က နားမေထာင္တာေနမွာတဲ့။
သူအံ့ၾသသြားရသည္။ သူသည္ အဲဒီအခ်ိန္ကစ၍ ေခ်ာေခ်ာလွလွ မ်က္စိပသာဒ ေတြ႔ခ်င္စရာေလးေတြ ေတြ႔တုိင္း ေႏွာင္းေျပာခဲ့သည့္ စကားကို ၾကားေယာင္မိသည္။ အဲဒီအခါ မရိွေသးေသာ သမီးကုိ ျမင္ေယာင္လွ်က္ သူ႔စိတ္သာယာျခင္းသည္ ၾကာျမင့္စြာ မခိုေအာင္းေတာ့။
ခင့္ကို ထက္ျမက္ေသာ မိန္းမဟု သတ္မွတ္ခဲ့ေသာ္ ေႏွာင္းသည္ ေပ်ာ့ႏြဲ႔ႏံုအ,သူ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ခင္သည္ စိတ္ေလာႀကီးသည္။ ျပႆနာတခုျဖစ္လွ်င္ အရင္းအျမစ္ကို မရွာပဲ စိတ္ခံစားမႈကို ဦးစားေပးလြန္းေသာေၾကာင့္ သူ႔စိတ္ႏွင့္သူ ျပန္ဒုကၡေပးႏိုင္သည္။ ဥပမာ - တဖက္ႏုိင္ငံတြင္ ျမန္မာမိန္းခေလးတုိ႔ ျပည့္တန္ဆာ ျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းဆိုေသာ္ ခင္က ေယာက္်ားတို႔၏ ေလာ္မာမႈေၾကာင့္ မိန္းမေတြ ပ်က္ဆီးရသည္ဆိုေသာ ေကာက္ခ်က္ကုိခ်က္ျခင္းခ်ကာ၊ ေယာက္်ား ထုကိုေဒါသတႀကီး မုန္းတီးရန္လိုသည္။ ေႏွာင္းကေတာ့ ထုိသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္းခံ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ျပႆနာမ်ားကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားသည္။ အမ်ားက လက္ခံႏိုင္ေသာ အေျဖကို သူေပးႏိုင္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ခင္ႏွင့္ ေႏွာင္းကိုယွဥ္၍ စဥ္းစားလုိက္တိုင္း ေႏွာင္းသည္ ခင့္ေရွ႕မွ ေျပး၏။ ဘယ္ေယာက်္ားသားမဆို ကုိယ့္ဘဝကို ေႏွာင္းလို အမ်ဳိးသမီးႏွင့္သာ တည္ေဆာက္ခ်င္ေပမည္။ ေျပာသမွ်စကားတုိင္းကို ျပႆနာရွာ၊ အရာရာကုိ မာနတႀကီး တုန္႔ျပန္ေနတတ္ေသာ မိန္းမထက္ မာနကို မသိမသာျပ၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာ မိန္းမသည္ ကုိယ့္မ်ဳိးဆက္အတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုး ျဖစ္ေပမည္။
ေႏွာင္းသည္ မာနႏွင့္ သူမရပ္တည္မႈကို မသိမသာ ျပတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေယာက္်ားအလိုက် ေပ်ာ့ေခြ အလိုလုိက္ေနမည့္ မာနမဲ့သူလည္းမဟုတ္။
ခင့္ကုိေမးခဲ့သည္ “သူသည္ သစၥာမဲ့ခဲ့ေသာ္”ဆိုသည့္ အေမးမ်ဳိး ေႏွာင္းကုိလည္း ေမးဖူးသည္။ ေႏွာင္းအေျဖသည္ ခင့္အေျဖႏွင့္ မကြဲျပားေသာ္လည္း ထိုအေျဖသို႔ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေသာ စကားအသံုးအႏႈန္း အယူအဆခ်င္းေတာ့ ကြဲသည္။ ခင္က ရန္လိုျခင္းျဖင့္ ထံုမႊန္း၍ ေႏွာင္းကေတာ့ သူ႔အယူအဆႏွင့္ ရပ္တည္မႈကို ဘယ္သူ႔ကိုမွ မထိခုိက္ပဲ တင္ျပျခင္းသက္သက္သာ ျဖစ္သည္။
အဆိုးဝါးဆံုး အခ်က္က ခင္သည္ သူ႔ကုိမုန္းတီးသြားလွ်င္ သူ႔ရင္ေသြးေတြကို သူ႔အစား ဂလဲ့စားေခ်၍ ခေလးေတြကုိ မိဘဂိုဏ္းသင့္သည္အထိ သိမ္းသြင္းမွာျဖစ္သည္။ ေႏွာင္းကေတာ့ သူႏွင့္ လမ္းခြဲရသည့္တုိင္ သူ႔ရင္ေသြးေတြကုိ ကြက္လပ္မရိွေသာေမတၱာျဖင့္ ခ်စ္ၾကည္စြာ ပ်ဳိးေထာင္ေပးမွာ ျဖစ္ၿပီး အမွားဆိုေသာ အရာကုိ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ တည္ၿငိမ္စြာ ေထာက္ျပမွာျဖစ္သည္။
ေစ့ေစ့ေတြးေတာ့ တကယ္ပါးနပ္ထက္ျမက္သူသည္ ခင္မဟုတ္ပဲ ေႏွာင္းျဖစ္ေန၏။
ဘာေၾကာင့္လဲဆို ထိုသုိ႔ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ ေထာက္ျပေျပာဆိုမည့္ “ေႏွာင္း”ေရွ႕၌ သူဒူးေထာက္လုိက္ဖုိ႔ အဆင္သင့္ ရိွခဲ့သည္ကိုး။ ခင္ဆိုေသာ မိန္းမ၏ အလိုခ်င္ဆံုးအရာ၊ ဦးတည္ေသာ အရာသည္လည္း ေယာက်္ားတေယာက္ျဖစ္သည့္ သူ၏ ဒူးေထာက္ျခင္းပင္ မဟုတ္လား။
ဒါေပမဲ့ ထိုအရာကုိ ဘယ္လိုနည္းျဖင့္ ရေအာင္ယူရမည္လဲ ဆိုတာေတာ့ ခင္သည္ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့၏။ ေခတ္ေတြဘယ္လုိေျပာင္း၊ စနစ္ေတြဘယ္လုိေျပာင္း၊ ကြန္ျပဴတာေခတ္ကိုပဲ ေက်ာ္လုိေက်ာ္ ဒီကမၻာႀကီးထဲ ေယာက္်ားမိန္းမဆိုတာ သက္ရိွေတြအျဖစ္ တည္ရိွေနသေရြ႔ “ေႏွာင္း”ဆိုေသာ မိန္းမ ဆြဲေဆာင္ သိမ္းသြင္းထားေသာအရာမွာ ကြၽန္ေတာ့္အကၤ်ီစကို ခပ္တင္းတင္းဆုပ္ကိုင္၍ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ၾကည့္လုိက္ေသာ အၾကည့္ျဖစ္သည္။ ထိုအၾကည့္ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ သံသရာကုိ ဆြဲဆန္႔လုိက္ခ်င္၏။
ထိုအၾကည့္ကား “အားကုိးမွ်ေဝ”ေသာ အၾကည့္ျဖစ္သည္။ ဒါကိုပင္ အခ်စ္၏သရုပ္ဟု ေခၚေလမည္လား။
ႀကံဳႀကိဳက္ရင္ ခင့္ကို ေျပာျပခ်င္ပါေသးသည္။
No comments:
Post a Comment